In Wijchen staan ruim 9300 lantaarnpalen. De gemeente is verantwoordelijk voor de aanleg, het onderhoud en het beheer van de openbare verlichting. Het ondergrondse deel, de stroomkabel, is eigendom van netbeheerder Liander. De netbeheerder is hiervoor verantwoordelijk.

Kapotte lantaarnpaal melden

U kunt een kapotte lantaarnpaal online melden of u belt ons. U moet het nummer van de lantaarnpaal doorgeven. Dit staat op de paal op ongeveer 2,5 meter hoogte.

Online doorgeven

Melding defecte lantaarnpaal 

Bellen

U kunt ook bellen met wijkbeheer via telefoonnummer 088 432 70 00.

Storingen in één of meer straten

Als in één of meer straten de openbare verlichting niet brandt, kunt u dit bij de gemeente melden. Dit melden wij dan aan netbeheerder Liander. Is de storing buiten kantooruren? Dan kunt u deze online melden. Liander heeft daar geen storingsnummer voor. Wij geven de storing dan met spoed door.

Hoelang duurt het?

Kapotte lampen repareren wij binnen maximaal 2 weken. 
Storingen in de ondergrondse kabel moet netbeheerder Liander oplossen. Voor meer informatie wijzen wij u naar de website van Liander.

Wat als de lamp na vervanging toch nog niet brandt?

Zou u dan een nieuwe melding willen doen?

Handig om te weten