Pagina opties

Groter
A A

Geen stempas ontvangen of stempas kwijt?

Heeft u geen stempas ontvangen? Of bent u uw stempas kwijt? Dan kunt u een vervangende stempas aanvragen. Voor de Provinciale Staten en Waterschapsverkiezingen kan dit vanaf donderdag 7 maart tot dinsdag 19 maart 12.00 uur. Voor de Europese Parlementsverkiezingen kan dit vanaf vrijdag 10 mei tot woensdag 22 mei 12.00 uur.

Hoe vraagt u een vervangende stempas aan?

U kunt een nieuwe stempas persoonlijk ophalen of schriftelijk of digitaal aanvragen bij de gemeente.

Provinciale Staten en Waterschapsverkiezingen:

  • Persoonlijk ophalen: U kunt tot dinsdag 19 maart 12.00 uur een vervangende stempas ophalen bij het Huis van de gemeente, Kasteellaan 27. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken. U moet wel uw legitimatiebewijs mee te nemen.
  • Schriftelijk aanvragen: U kunt ook schriftelijk een vervangende stempas aanvragen. Gebruik hiervoor het formulier Verzoek vervangende stempas. Het schriftelijk verzoek moet uiterlijk vrijdag 15 maart door de gemeente zijn ontvangen.
  • Digitaal aanvragen: U kunt ook online een vervangende stempas aanvragen door het formulier met DigiD in te vullen. Dit kan vanaf donderdag 7 maart tot uiterlijk donderdag 14 maart.

Europese Parlementsverkiezingen:

  • Persoonlijk ophalen: U kunt tot woensdag 22 mei 12.00 uur een vervangende stempas ophalen bij het Huis van de gemeente, Kasteellaan 27. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken. U moet wel uw legitimatiebewijs mee te nemen.
  • Schriftelijk aanvragen: U kunt ook schriftelijk een vervangende stempas aanvragen. Gebruik hiervoor het formulier Verzoek vervangende stempas. Het schriftelijk verzoek moet uiterlijk maandag 20 mei door de gemeente zijn ontvangen.
  • Digitaal aanvragen: U kunt ook online een vervangende stempas aanvragen door het formulier met DigiD in te vullen. Dit kan vanaf vrijdag 10 mei tot maandag 20 mei.

Mocht u alsnog uw “oude” stempas terugvinden dan kunt u daarmee niet stemmen. U kunt alleen stemmen met de nieuwe stempas.